​OTTELUENNAKKO Kuopion Elo-TP-47
Julkaistu: 19.08.2023 00.01

​OTTELUENNAKKO Kuopion Elo-TP-47

TP-47 matkustaa lauantaina Elon vieraaksi Kuopioon. Ensimmäinen keskinäinen ottelu sarjanousijoiden kohtaamisessa päättyi Puuluodossa TP:n niukkaan 1-0 voittoon. Peli oli hyvin tasainen ja lopputulos olisi voinut olla toisenlainen, mikäli Elo olisi ollut tehokkaampi maalipaikoissaan. Tuon ottelun jälkeen joukkueiden pistekertymä on ollut hieman poikkeava. Elo on tällä hetkellä sarjajumbona 9 pisteellä, kun taas TP-47 on noussut seitsemänneksi 18 pisteellä ja on vain kolmen pisteen päässä karsintapaikasta ykköseen.

Puuluodon kohtaamisen jälkeen Elo on vaihtanut valmentajaa. Seuran uusi päävalmentaja on Pekka Niskanen, joka on valmentanut pari edellstä kautta kolmosessa pelaavaa kuopiolaista Kings SC:tä. Elon pelaajista selkeitä profiilipelaajia ovat joukkueen kapteeni maalivahti Miika Töyräs, jolta löytyy myös Veikkausliiga kokemusta KuPS:n riveistä sekä todella taitava keskikenttä pelaaja Taneli Heiskanen, joka oli ensimmäisessä kohtaamisessa paha pideltävä TP:lle. Vaikka Elo on jumbona joukkue on pelannut hyviä pelejä ja esitysten perusteella pistepussi pitäisi olla isompi eli helpolla ei tule TP-47 pääsemään. Elon viime peli päättyi 0-2 tappioon KuPS-akatemialle.

TP-47 viime pelit ovat sujuneet sitä vastoin varsin mallikkaasti, kolmesta viime pelistä 7 pistettä ja viimeisimmässä kaatui Hercules kotona 4-1 hyvän ja ehjän esityksen jälkeen. Korttien vuoksi pelikieltoja ei ole ja Jani Alaperä palaa kokoonpanoon kärsittyään Kraft pelissä saamansa pelikiellon. Myös maalivahti Aki Peltokorpi palaa tutusti maalin suulle oltuaan Hercules pelin sivussa.

Valmentaja Janne Oksala:

"Eloa ei pidä arvioida pelkästään sarjataulukon perusteella. Kevään kierroksella pelattiin Puuluodossa erittäin tasainen ottelu ja pisteiden tuominen kotiin lauantaina vaatii meiltä onnistumisen. Meillä on useampi hyvä ottelu takana, joten pisteistä lähdetään taistelemaan."

Veikkaus on arvioinut kertoimiksi 2.78-3.85-2.10 eli TP-47 lähtee kertoimien valossa pienenä suosikkina matsiin.

Ottelu pelataan lauantaina klo 18:00 Väre Areenalla. Liveseuranta alla olevasta linkistä:

Kuva: Maarit Kainulainen