Visio:

TP-47 on tunnettu kasvattajaseura valtakunnallisella tasolla. Seura on pohjoisessa yksi tasokkaimmista jalkapallon erikoisseuroista 2024 mennessä. Torniolaisia pelaajia veikkausliigassa ja kansallisessa liigassa.

Missio:

Jalkapallon erikoisseura, joka harjoittaa ja tukee tavoitteellista jalkapalloa eri ikäluokissa, sekä tytöissä, että pojissa.

Yhteiskuntavastuun kantaminen lasten ja nuorten kasvattajana, liikuttajana ja liikunnallisten elämäntapojen tuomisena osaksi lasten ja nuorten arkipäivää.

Tavoitteet:

Omavarainen miesten joukkue valtakunnallisessa sarjassa.

Alueelta joukkue naisten ykkösessä tai kansallisessa liigassa yhteistyöseurassa.

Enemmän alue- ja maajoukkuepelaajia.

Mahdollistajat:

Hyvän ja avoimen hallintotavan noudattaminen ja talouden asiallinen hoito.

Päivättäinen kova tavoitteellinen työnteko. Sitoutuminen ja ymmärrys pelaajakehityksen vaatimuksista.

Alueen paras valmennus. Valmentajien onnistunut rekrytointi ja ammattivalmentajien mahdollisimman suuri määrä.

Junioripelaajat säännöllisesti kovissa kansallisen tason peleissä omien joukkueiden mukana ja yhteistyöseurojen kautta.

Seuran alueellinen vetovoima, maine ja positiivinen ilmapiiri.

Kehityskohteet:

Valmennuskulttuuri

-Valmennusosaamisen ja valmentajien rekrytoinnin vahvistaminen

-Pelin kautta opettaminen

-Valmenuslinjan käyttöönotto

-Ammattivalmentajien määrän lisääminen

Harjoituskulttuuri

-Harjoittelumäärien kasvattaminen

-Harjoittelu tasoryhmissä

-Parhaat harjoittelevat säännöllisesti ikäluokkaa ylempänä tai parhaat tytöt harjoittelevat säännöllisesti poikajoukkueiden mukana

-Fyysisen harjoittelun linjaaminen

Perusedellytysten vahvistaminen