​OTTELURAPORTTI HauPa-TP-47 0-3 (0-1)
Julkaistu: 04.08.2022 16.37

​OTTELURAPORTTI HauPa-TP-47 0-3 (0-1)

OTTELURAPORTTI HauPa-TP-47 0-3 (0-1)

Märällä Haukiputaan luonnonnurmella pelattiin tuiki tärkeistä sarja pisteistä. Ottelusta odotettiin hankalaa, joskin tiedosssa oli et oma perus tekeminen pitäisi riittää täyteen pistepottiin.

Ensimmäinen jakso alkoi voimakkaalla vieraiden pallonhallinnalla, isännät eivät päässeet pelaamalla oikein ulos omalta alueelta ja pitkät pallot TP:n puolustus hoiteli Joonatan Alamäen johdolla mallikkaasti. Ottelu ehti vanheta 15 minuuttia kun vieraat tekivät johto-osuman. Niklas Kerkelä syötti Kristian Heinolaisen puolittain laidalta läpi, mistä ”Kride” tajoili pallon maalin edustalle Lauri Koivumiehelle, joka pussitti pallon hienosti maaliin. Jaksolla nähtiin vielä muutama maukas tilanne TP:n toimesta ja HauPa:n maali, mikä toki liputettiin paitsioksi.

Toiselle jaksolle isännät nostivat hieman prässiään, mikä alkoi avaamaan vieraille isompia tiloja hyökkäämiseen. Loisto paikkoja alkoikin siunaantua kiitettävästi. Kolme loistopaikkaa tuhrittiin vieraiden toimesta, ennenkuin 61 minuutin kohdalla TP niittasi 0-2 osuman. Hyvän prässin seuraksena pallo ajautui Jani Alaperälle, joka syötti hienosti Luka Liimatan nokikkain maalivahdin kanssa, josta Luka ampui pallon alanurkkaan. 88 minuutin nähtiin 0-3 osuma, joka syntyi Luka Liimatan voimakkaan prässin seurauksena, missä HauPa:n pelaaja menetti hänelle pallon kohtalokkain seurauksin Lukan tehdessä jo päivän toisensa. Peli paattyi 0-3 lukemiin.

Kokonaisuudessaan TP ansaitsi voiton, joskaan peli ei ollut koko ajan ”balanssissa”, mihin varmuudella vaikutti luonnonnurmi, mihin ei olla niin totuttu. Puolustuspeli oli jälleen tutun jämäkkää, isännät eivät saaneet käytännössä rakennettua yhtään hyvää paikkaa jos jätetään laskuista paitso asemasta syntynyt maali. Maalinteon tehokkuuteen pitää edelleen kiinnittää erityistä huomiota, koska niin monta huippu paikkaa tuhrittiin.

Valmentaja Janne Oksala:

"Eipä olleet lähtökohdat vierasotteluun Haukiputaalla ideaalisimmat. Viikolla treeneissä tipahti muutama kaveri flunssan vuoksi pois, osa parantelee Ops-ottelun kolhuja, sekä kapteeni tipahti alkulämmöissä nivusvaivan vuoksi pois. Neljän pelaajan muutos edellisen ottelun avauskokoonpanoon ja silti olimme kentällä valmiimpi joukkue alusta saakka.

Nuoren joukkueen rutiinitaso nousee koko ajan ja ottelut alkavat kulkemaan meidän tahtiin, tästä osoituksena viides nolla omissa. Erityismainintana täytyy nostaa Lehosmaan hieno hyppäys avaukseen, ei mikään helpoin paikka saada tulikomento kesken alkulämpöjen, myös meidän oman "Molden enkelin" maalit oli tänään isossa roolissa, hieno sisääntulo vaihdosta"

Tornion Pallon kokoonpano:

Kujanpää

Alamäki

Korkeamäki

Isomäki

Pernu

Lehosmaa

Alaperä

Kerkelä

Koivumies>71’ Erkinmikko

Heinolainen

Wiena>59’ Liimatta

Vaihdossa:

Huhtala

Hägg

Eskelinen

Ensi torstaina pelataankin sitten kova matsi paikallisten joukkueiden TP-47:n ja PS Kemin kohdatessa puuluodossa klo 19:00.

TÄMÄ ON NÄHTÄVÄ!