​TP-47:n P14-joukkue (s.2008) kävi kokeilemassa siipiään Eerikkilässä kovatasoisessa Huuhkajaliigass
Julkaistu: 21.09.2022 07.11

TP-47:n P14-joukkue (s.2008) kävi kokeilemassa siipiään Eerikkilässä kovatasoisessa Huuhkajaliigassa, jossa vastaan asettuivat Turun Palloseura, Kuopion Palloseura, Etelä-Suomen aluejoukkue JJK-j Jyväskylästä ja Wasa Fotbollsakademi.

Valmentajakonkari Mika Alavahtolan mukaan matka oli kulkemisen arvoinen:

”Positiivisinta oli, että tämä oli erittäin opettavainen reissu. Kyseessä oli valtakunnan toiseksi korkeimman tason turnaus, jossa vauhti on aivan eri luokkaa kuin kotoisessa piirisarjassa. Tempoa lisäsi, että pelit olivat 20 minuutin erillisiä miniotteluita, joita pelattiin kaksi peräkkäin viiden minuutin tauolla. Lisäksi kolmen päivän turnaus nostaa esille monia urheilullisia tekijöitä, kuten miten pelaaja on harjoitellut kesällä. Kuntopohjan pitää olla tarpeeksi vahva, jotta pelaaja jaksaa koko turnauksen alusta loppuun. Koko turnauksen opetus oli, että kaudessa pitää saada huomattavasti enemmän kovia pelejä, sillä muuten valtakunnan kärki karkaa turhan kauas. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla parhaat joukkueet pääsevät mittaamaan todellisen tasonsa viikoittain. Nyt pelasimme kolmessa päivässä yhtä paljon kovan tason otteluita kuin aiemmin koko kaudella yhteensä.”